بررسی ریسک‌های سرمایه گذاری در شیبا اینو: قبل از خرید شیبا چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

با رشد محبوبیت رمزارزها در سراسر جهان، بسیاری از سرمایه‌گذاران در سراسر جهان این سوال را مطرح می‌کنند که آیا باید ارز شیبا اینو را بخریم؟ قیمت شیبا اینو چه زمانی افزایش پیدا می‌کند؟ و آیا سرمایه‌گذاری روی شیبا کار عاقلانه‌ای است؟ به عنوان یکی از بزرگترین میم‌کوین‌ها، شیبا اینو در صدر نوآوری در این فضا بوده است، اما آیا هنوز می‌توان آن را یک سرمایه گذاری هوشمندانه در نظر گرفت؟ در این مقاله از صرافی بیت ۲۴ در سایت آموزش هوش مالی فهام، ریارزا و پتانسیل رشد این میم‌کوین را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

آیا باید ارز شیبا اینو را بخربم؟

اگرچه ارزش شیبا اینو در سال 2021 به طور قابل توجهی افزایش یافت، اما این توکن در حال حاضر بیش از 91% زیر رکورد بالاترین ارزش خود معامله می‌شود که باعث شده است بسیاری از سرمایه‌گذاران برای خرید آن، در تردید باشندشیبا همچنان مورد توجه جامعه کریپتو استبا این که قیمتش فقط یک بخش از یک سنت است.

برای مشاهده قیمت لحظه‌ای شیبا به سایت بیت ۲۴ مراجعه کنید.

شیبا اینو یک جایگزین سرگرم‌کننده برای دوج کوین، اولین رمزارز میم است که در ماه اوت ۲۰۲۰ راه‌اندازی شدشیبا ابتدا به عنوان یک شوخی مورد نگاه قرار گرفت، اما عملکردش داستان دیگری را گفتشیبا از زمانی که ابتدا راه‌اندازی شد و ارزشی ناچیز داشت، شاهد افزایش فراوانی در سال ۲۰۲۱ بود که این توکن را مطرح کرد.

در هفته دوم آوریل ۲۰۲۱، ارزش شیبا ۱٬۶۰۹٪ افزایش یافت، که برای اولین بار بود که این توکن بازگشتی چندرقمی را در هفت روز تولید کرداین امر منجر به تبدیل شدن شیبا به یکی از پربحث‌ترین توکن‌ها در بازار رمزارز شدمحبوبیت این توکن حتی بیشتر شد زمانی که ویتالیک بوترین، مؤسس اتریوم، ۱ میلیارد دلار ارزش شیبا اینو را به صندوق کمک‌ کوید نوزده هند اهدا کرد.

چه کسی شیبا اینو را ایجاد کرده است؟

شیبا اینو توسط یک فرد یا گروه ناشناس به نام ریوشی ایجاد شدگفته می‌شود او (آنهابا هدف ایجاد یک رمزارز میم جدید که از سگ نژاد شیبا اینو الهام گرفته بود تلاش کرد با دوج کوین رقابت کندموج شیبا اینو همچنان ادامه داشت و ارزش این توکن در اوایل ماه مه با افزایش ۳۸٬۷۰۰٪ نسبت به یک ماه پیش به حداکثر رسیداین اوضاع شیبا اینو را به یکی از بهترین رمزارزهای میم در بازار تبدیل کرد، اما این اوج کوتاه مدت بود و بسیاری از سرمایه‌گذاران ترجیح دادند تا درآمد خود را بردارند.

با کمال خوشبختی برای کسانی که صبر کردند، شیبا هنوز کارش را تمام نکرده بود و قیمت توکن در ماه اکتبر با افزایش ۱٬۱۴۳٪ دوباره به اوج رسیداین امر منجر شد شیبا به بیشترین ارزش تاریخی خود یعنی $0.0000861 در تاریخ ۲۸ اکتبر ۲۰۲۱ برسد که ۸۶٬۰۰۰٪ بیشتر از ماه آوریل بودقیمت شیبا، پس از رسیدن به بالاترین نقطه خود در اکتبر، تا ژوئن ۲۰۲۲، ۹۱٪ کاهش یافت.

عوامل موثر بر پتانسیل سرمایه گذاری شیبا اینو

عوامل متعددی قیمت ارز شیبا اینو و پتانسیل آن را تعیین می‌کنندتشخیص اینکه آیا قیمت ارز شیبا اینو بهبود می‌یابد یا خیر، می‌تواند یک وظیفه چالش‌برانگیز، حتی برای سرمایه‌گذاران باشددر زیر این عوامل را بیان می‌کنیم:

  • احساس کلی بازار و هیجان ناشی از آن
  • شاخص ترس و طمع رمزارزها
  • رقابت در بازار میم کوین و رقبایی مثل دوج کوین، فلوکی، دوگلون مارس و بیبی دوج کوین
  • پذیرش و قدرت لیست شدن
  • رفتار نهنگ‌های رمزارز در منابعی مثل حساب توییتر Whale Alert
  • توسعه فناوری بیشتر مانند dApps جدید، پیشرفت امنیتی، ادغام با اکوسیستم‌های دیفای

پیش‌بینی قیمت ارز شیبا

تعیین اینکه آیا سرمایه‌گذاری در شیبا اینو ایده خوبی است یا خیر، نیازمند در نظر گرفتن عوامل مختلف استبا وجود این، در زیر خلاصه‌ای از پیش‌بینی قیمت ارز شیبا اینو برای سال‌های آینده ارائه شده است.

تسلا در سال ۲۰۲۱ شروع به پذیرش DOGE به عنوان یک روش پرداخت کرد، اگر شیبا موفق به انجام شراکت‌های مشابه شود، می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و قیمت آن بالا می‌رودجامعه استقرار یافته شیبا اینو و ابزار رو به رشد آن می‌تواند بستری را برای رشد آن نشان دهد.

کاربردهای آتی شیبا اینو

یکی از راه‌های اصلی که شیبا می‌تواند در آینده مورد استفاده قرار گیرد، انجام معاملات همتایانه بدون نیاز به واسطه استشیبا در حال حاضر توسط ۷۷۲ تاجر در سراسر جهان پذیرفته شده استیکی از کاربردهای اصلی شیبا اینو، کاربرد آن در زمینه ShibaSwap است که یک صرافی غیرمتمرکز است.

یکی دیگر از راه‌های استفاده از شیبا اینو در فضای بازی‌ها استظهور بازی‌های بازی برای کسب درآمد (P2E)، جایی که بازیکنان می‌توانند برای مشارکت در آن رمزارز کسب کنند، یک مسیر امیدبخش برای یکپارچه‌سازی شیبا در پلتفرم‌های مختلف ارائه می‌دهد.

اخیراً، شبکه شیباریوم امکانات جدیدی را برای توکن‌های شیبا باز کرده استشیباریوم به عنوان یک راه‌حل مقیاس‌پذیری لایه ۲، سرعت‌های تراکنش سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر را ارائه می‌دهد که آن را برای توسعه‌دهندگان برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکز (dApp) جذاب‌تر می‌کند.

با بیش از ۱.۲ میلیون آدرس کیف پول که اکنون به شبکه شیباریوم وصل شده‌اند، این شبکه در حال شروع به پذیرش اصلی استشیبا می‌تواند به عنوان پلی بین بلاکچین‌ها (مانند اتریومعمل کند و سازگاری میان بلاکچین‌ها را فراهم کند.

همچنین می‌تواند از منظر حاکمیت استفاده شوددارندگان شیبا می‌توانند از توکن‌های خود برای رأی دادن در مورد پیشنهاداتی که بر اکوسیستم شیبا اینو تأثیر می‌گذارند، مانند ویژگی‌ها یا شراکت‌های جدید استفاده کنندرأی‌گیری از طریق Doggy DAO صورت می‌گیرد، که سازمانی است که بازار ShibaSwap را حاکمیت می‌کند.

سخن پایانی

شبکه شیباریوم باعث می‌شود شیبا اینو از بسیاری از میم کوین‌های دیگر متمایز شودتیم توسعه نیز، دستاوردهای قابل ملاحظه‌ای برای تأسیس شیبا به عنوان یک توکن با کاربرد واقعی و جهانی انجام داده‌اندحمایت اجتماعی از شیبا اینو همچنان قوی استدر حالی که مالکیت شیبا مزایایی دارد، سرمایه‌گذاران باید همچنین از سطح بالای نوسان قیمت این توکن آگاه باشندبرای سرمایه‌گذاری بر روی شیبا اینو می‌توانید به سایت بیت ۲۴ مراجعه کنید.