مراقب ریسک و خطر کلاهبرداری با تتر باشید

مراقب ریسک و خطر کلاهبرداری با تتر باشید !

با توجه به گسترش و استقبال مردم از بازارهای مالی و به‌خصوص بازار ارز دیجیتال، گاهی با پروژه‌های اسکم و کلاهبرداری مواجه می‌شویم. متأسفانه به دلیل اینکه اطلاع‌رسانی خوبی در این حوزه انجام نمی‌شود، برخی از افراد در دام این کلاهبرداران می‌افتند و سرمایه آن‌ها به هیچ تبدیل می‌شود. یکی از کلاهبرداری‌هایی که بسیار در این حوزه انجام می‌شود، کلاهبرداری تتر است.

با اینکه عجیب به نظر می‌رسد؛ اما این اتفاق برای بسیاری از تازه‌واردان کریپتوکارنسی می‌افتد. درواقع چون پلتفرم تتر بسیار محبوب است، بسیاری از افراد گمان نمی‌کنند که امکان کلاهبرداری از این طریق وجود داشته باشد. متاسفانه سودجویان این بازار، اقدام به فروش تتر تقلبی می‌کنند که از هیچ ارزش و اعتباری در دنیای کریپتوکارنسی برخوردار نیست و سرمایه افراد را به خطر می‌اندازد. در همین راستا، آشنایی با روش‌های تقلب و راهکارهای مراقبتی، بسیار کارآمد خواهد بود. در ادامه این موارد را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

کلاهبرداری تتر

روش‌های کلاهبرداری تتر

تتر یا USDT استیبل‌کوینی در دنیای ارزهای دیجیتال است که با دیگر رمز ارزهای کریپتوکارنسی تفاوت‌هایی دارد. استیبل‌کوین بودن یک ارز دیجیتال به این معنی است که آن پروژه رمزارز، توسط ارز فیاتی پشتیبانی می‌شود. در مورد تتر نیز این ویژگی صادق است و توسط دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود. به عبارت دیکر، هر واحد تتر با هر یک دلار آمریکا برابری می‌کند. به همین علت، سودجویان زیادی اقدام به فروش تتر تقلبی و کلاهبرداری تتر به مردم و تازه واردان این حوزه می‌کنند. در ادامه رایج‌ترین شیوه‌های کلاهبرداری ارز تتر را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

کلاهبرداری با کیف پول ارز دیجیتال جعلی

در این نوع از کلاهبرداری، سارقان سایبری اقدام به طراحی کیف پول جعلی کرده و کاربر را به استفاده از آن سوق می‌دهند. این روش ناعادلانه به دو شکل، ایجاد لینک تقلبی نصب یا نسخه فیک کیف پول‌های دیجیتالی انجام می‌شود.

گاهی لینکی برای افراد ارسال می‌شود که به محض باز کردن آن و ورود اطلاعات کاربری، همه دارایی‌های دیجیتالی مورد سرقت قرار می‌گیرد. در شیوه‌ای دیگر، نسخه تقلبی از کیف پول ایجاد می‌شود که در واقع یک بدافزار است و حساب کاربری تریدران را خالی می‌کند. به همین جهت، توصیه می‌شود که از بازکردن لینک‌های ناشناس نصب یا افتتاح حساب کاربری از طریق پلتفرم‌هایی غیر از سایت‌های توسعه‌دهنده ولت‌ها، به‌شدت بپرهیزید.

کلاهبرداری تتر تقلبی با سایت‌های اینترنتی جعلی

یکی از شیوه‌های قدیمی، اما رایج کلاهبرداری اینترنتی، ارسال پیام‌هایی حاوی لینک‌های مخرب به ایمیل یا شبکه‌های اجتماعی افراد است. شاید تا به حال این لینک‌ها برای شما هم ارسال شده باشد. دیگر نیازی به گفتن نیست که نباید لینک‌های ناشناس از شبکه‌های اجتماعی یا شماره‌های ناشناس را باز کنید.

شیوه‌ای که کلاهبرداران برای فریب افراد استفاده می‌کنند، حاوی نام کاربری و رمزعبور برای ورود به یک سایت و دسترسی به مقدار زیادی تتر است. در حالی که چنین چیزی وجود ندارد و به محض وارد کردن اطلاعات کیف پول‌ها، حساب کاربری ولت خالی می‌شود و دارایی‌های افراد به سرقت می‌رود. به همین خاطر توصیه می‌شود که با افزایش آگاهی در مورد کسب تتر از سایت‌ها، گول این افراد را نخورید و دارایی‌های خود را به باد ندهید.

کلاهبرداری با وعده اعطای تتر رایگان

یکی از شیوه‌های مدرن تبلیغاتی برای تشویق کاربران به استفاده از یک ارز دیجیتال و ثبت‌نام در یک صرافی یا افتتاح حساب در یک ولت تازه معرفی شده، اعطای ارز دیجیتال رایگان مانند تتر است. برای آنکه مورد سوء‌استفاده هکرهای ارز دیجیتال قرار نگیرید، بهتر است که ابتدا وایت پیپیر آن پلتفرم را مطالعه و در مورد آن سیستم، تحقیق کنید. تبلیغاتی که از سایت‌های ناآشنا یا شبکه‌های مجازی هستند، زیاد مورد اطمینان نیستند و نمی‌توان به آن‌ها اعتماد کرد.

کلاهبرداری تتر

روش‌های تشخیص کلاهبرداری با تتر

متأسفانه برخی از کاربران کریپتوکارنسی به‌دلیل عدم دقت کافی در سرمایه‌‌گذاری‌، دچار ضرر و زیان‌های بسیاری می‌شوند. به همین علت، آشنایی با روش‌های تشخیص کلاهبرداری تتر تقلبی، از هدر رفت سرمایه جلوگیری می‌کند و بسیار مفید است. در ادامه، چند روش معمول برای شناسایی روش‌های تقلب تتر را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

بررسی لوگو تتر

اولین اقدام مؤثر برای جلوگیری از کلاهبرداری، بررسی لوگو تتر است. لوگو این ارز دیجیتالی، منحصرا برای این استیبل‌کوین طراحی شده است و در جای دیگری نمی‌توانید آن را ببینید. اگر در جایی لوگویی غیر از لوگو اصلی تتر را مشاهده کردید، بدانید که آن لینک یا سایت تقلبی است.

بررسی آدرس کانترکت تتر

یکی دیگر از روش‌های تشخیص کلاهبرداری، بررسی آدرس کانترکت تتر است. رایج‌ترین روش انتقال تتر، انتقال بر بستر اتریوم و با تتر ERC20 است. آدرس‌های ERC20 با 0x شروع می‌شوند و باقی اعداد نیز منحصرا مربوط به آدرس کیف پول هستند. چنانچه مغایرتی احساس کردید، به‌هیچ‌عنوان به آن پروژه اعتماد نکنید.

بررسی آدرس قرارداد

تمامی تراکنش‌های درون شبکه بلاکچین، قابل رهگیری هستند. این رهگیری توسط کد هش ایجاد شده در تراکنش و آدرس قرارداد انجام می‌شود. اگر تغییری در آدرس قرارداد مشاهده کردید، بدانید که در خطر کلاهبرداری هستید.

چگونه از خطر کلاهبرداری تتر ایمن بمانیم؟!

نکته اولی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که کلاهبرداران از هیچ فرصتی برای سرقت دارایی‌های شما بی نصیب نمی‌مانند و همواره در پی کشف روش‌های کلاهبرداری بیشتری هستند. به همین جهت توصیه می‌شود که در درجه اول، گول تبلیغات دروغین و وسوسه‌انگیز آن‌ها را نخورید و برای انجام هر ترید حتی کوچک، از مطمئن بودن آن پلتفرم آسوده خاطر شوید.

راه‌حل موثر بعدی، آشنایی با روش‌های مرسوم ترید ارز دیجیتال تتر و پیروی از همان روش‌هاست. چنانچه روش تریدی را پیدا کردید که کمی عجیب و غریب بود، بهتر است که به آن شک کنید و در نهایت اقدام امن و مورد اعتماد دیگر، انجام معاملات در پلتفرم‌های رسمی و معتبر است. هرگز در صرافی‌هایی که نام و نشان آن‌ها را نمی‌دانید، حساب کاربری باز نکنید و به خرید و فروش تتر و سایر ارزهای دیجیتال دیگر نپردازید.

سخن پایانی

با توجه به اهمیت و محبوبیت ارز تتر، شیوه‌های کلاهبرداری مختلفی مرسوم شده است که کاربران تازه‌وارد کریپتوکارنسی را هدف قرار می‌دهد. به‌منظور جلوگیری از کلاهبرداری تتر، تراکنش‌های خود را از طریق پلتفرم‌های رسمی و معتبر تتر انجام دهید و از بازکردن لینک‌های ناشناس خودداری کنید.

یکی دیگر از اقدامات موثر در این رابطه، پیروی از شیوه‌های معمول تتر و کسب آگاهی درباره روش‌هایی مصون ماندن از خطر کلاهبرداری است. شما از چه روشی برای جلوگیری از سرقت دارایی‌های خود استفاده می‌کنید؟